Tunnusta teatteria!

Ilahduta teatterin ystävää tai itseäsi Suomen Harrastajateatteriliiton teatterituotteilla.

Tarjolla on naamiopinssi ja kangaskassi. Naamiopinssi on hopeoitu helsinkiläisen I – korun käsin valmistama Suomen Harrastajateatteriliiton juhlavuoden 2018 kunniaksi tilattu pinssi. Kangaskassiin puolestaan sujautat kätevästi treenieväät ja plarin, tai vaikkapa ostokset kauppareissulla.

Naamiopinssin hinta on 12€+postimaksu.

Teatterikassin hinta on 5€ + postimaksu.

Tilaukset: Minna Ahlfors / minna.ahlfors@shtl.fi / 050 – 917 0062

 

 

Eila Ilenius  Näyttelijän yökirja

Avain 2018. Kirja teatterin katsojille, teatterityön tekijöille ja harrastajille julkisuuden kehän kummallakin puolen.

Tilaukset minna.ahlfors@shtl.fi    25€/kpl + postikulut

Eila Ilenius avaa työpäiväkirjojaan. Hän on valinnut 128 roolityönsä joukosta 5 eri näytelmän työprosessien kuvaukset eri ohjaajien kanssa harjoituksista viimeiseen esitykseen. Tällaista näyttelijän itsetuottamaa sisäisten prosessien kuvausta ei juuri ole kirjallisuudessa aiemmin käsitelty. Muistelmateokset keskittyvät yleensä uran ulkoisiin tapahtumiin.

… Merkintöjen arvo on siinä, että nyt kirjoittaa kokemus-asiantuntija, joka välittää hiljaista tietoa näyttelijän työskentelyprosessista ja näyttelijän ja ohjaajan yhteistyöstä… Näyttelijän yökirjoja on ilo lukea.” Hanna Helavuori, TINFOn johtaja, Ämyri (Suomen Näyttelijäliitto) 2 /2018.

E.I. valottaa teoksessaan teatterin maailmaa harvinaisella tavalla… Hän on ollut ahne oppimaan upeilta dramaatikoilta ja ohjaajilta, hän on kuunnellut lähimpiään missä kollegoita ja kriitikoita, hän on hakenut ja saanut tilan kasvaa… Harvinainen teos…teatteriopiskelijoille kurssikirjan veroinen.” Kaarina Naski, Ankkuri (Kotka) 18.4.2018.

…teksti on mukaansatempaavaa luettavaa… Harjoitusprosessit avautuvat kouriintuntuvasti… Yksi hieman uhriutuva perustelu Ileniuksella on: hän haluaa tuoda kirjalla esiin julkisuudessa tuntemattoman näyttelijäkunnan työn.  Ansiokkaan uran tehneelle, yleisesti merkittävän kirjan kirjoittaneelle Ileniukselle moinen asenne on tarpeeton.” Nina Jääskeläiinen, Teatteri&Tanssi+Sirkus 5 /2018.

”…Kirja ei ole pelkkää päiväkirjaa…jokaista osiota pohjustetaan… Avoin paljaus ja hyvät omat jälkikäteen kirjoitetut analyysit ja yhteenvedot vaihtelevat.” Sari Jaatinen, Repliikki (Suomen Harrastajateatteriliitto) 2/ 2018.